Chingford News

Chingford salon wrongly accused of promoting ‘dangerous’ product

A local business came under fire in the national press in a case of mistaken identity
By Victoria Munro

Glow Getter Chingford in Station Road (credit: @glowgetter_chingford)
Glow Getter Chingford in Station Road (credit: @glowgetter_chingford)

A Chingford salon was mistakenly accused of promoting a potentially “life-threatening” product after it was confused with a business of a similar name.

Glow Getter Chingford in Station Road was reported to be promoting tanning nasal sprays, which are not licensed for use in the UK, by the MailOnline on 22nd February.

The original article said the salon “racked up over 25,000 likes” on TikTok promoting the product, which a doctor warned could have “significant side effects” including “life-threatening allergic reactions”.

However, Glow Getter director Andrew Lysandrou said the TikTok account belongs to an entirely different company, adding that the MailOnline removed the reference to his business after he complained.

In an email seen by the Echo, he wrote: “Merely checking Companies House would have shown you that my business and ‘Glow Getter LTD’ are two separate entities, not at all affiliated with one another.


This story is published by Waltham Forest Echo, Waltham Forest's free monthly newspaper and free news website. We are a not-for-profit publication, published by a small social enterprise. We have no rich backers and rely on the support of our readers. Donate or become a supporter.


“These sprays are not at all endorsed within my business, nor is their use encouraged on our social media platforms. 

“Customers have been contacting me daily… commenting on the article and expressing their concern.”

The response from the MailOnline, received the next day, reads: “We have looked into the matter with our editors, who have amended the article as per your advice.”

The current version online, updated on 28th February six days after it was first posted, refers only to a “London-based tanning salon”, although Andrew’s request for a specific correction appears to have been ignored.

The MailOnline also failed to respond to his request for “damages for the loss of income”. 

Andrew told the Echo he was not contacted by the MailOnline prior to the publication of the original article. 

The MailOnline was contacted for comment by the Echo on 1st March and had yet to respond at the time of writing.


No news is bad news 

Independent news outlets like ours – reporting for the community without rich backers – are under threat of closure, turning British towns into news deserts. 

The audiences they serve know less, understand less, and can do less. 

In celebration of Indie News Week, Public Interest News Foundation's Indie News Fund will match fund all donations, including new annual supporter subscriptions for the month of June.

If our coverage has helped you understand our community a little bit better, please consider supporting us with a monthly, yearly or one-off donation. 

Choose the news. Don’t lose the news.

Monthly direct debit 

Annual direct debit

£5 per month supporters get a digital copy of each month’s paper before anyone else, £10 per month supporters get a digital copy of each month’s paper before anyone else and a print copy posted to them each month.  £50 annual supporters get a digital copy of each month's paper before anyone else.

Donate now with Pay Pal

More information on supporting us monthly or annually 

More Information about donations